torstai 4. toukokuuta 2017

Hullua neulomista


Lanka: erilaisia fingering-vahvuisia sukkalankoja, yhteensä n. 85 g
Puikot: kirjoneuleessa 2,5 mm ja muuten 2 mm


Maaliskuussa alkanut Sock Madness on pitänyt sen verran kiireisenä, että bloggaaminen on jäänyt, vaikka valmiita neuleita sukkia onkin kertynyt huima määrä. Yritän nyt ahkeroida, jotta saisin kaikki valmiit työt esiteltyä, haluan kuitenkin blogata jokaisesta. :)


Aloitan esittelyn viimeisimmäksi valmistuneesta, Sock Madnessin kolmannen kilpailukierroksen mallista, joka oli kirjoneulemalli kera lampaiden, pupujen ja tipujen. Varren kirjoneulekuvio oli tosiaan ihan hauska neuloa, mutta itse olisin muutaman asian tehnyt toisella tapaa: Kierrealoituksesta en tykkää enkä kaksivärisestä joustimesta. Myös jalkaterän lammaskuvion olisin jättänyt pois jos olisi saanut valita. Positiivista kuitenkin se, että ei tarvinnut käyttää tähän malliin muita kuin jämälankoja. :)

Olen joskus aiemminkin kirjoittanut, kuinka olen erilaisten sukkakisojen myötä oppinut neulomaan kirjoneuletta. Taas tätä sukkaa neuloessa saatoin todeta, että kirjoneule ei enää todellakaan ole mikään ongelma minulle. Tuntuu, että pystyn neulomaan kirjoneuletta tarvittaessa hyvinkin nopeasti, se on kuitenkin koukuttavaa, kun näkee, miten kaaviosta muodostuu neulepinta. Tällä hetkellä minulle haastavinta olisi ehkä monimutkaisten palmikoiden neulominen.


Olen tosiaan Sock Madnessissa BY-joukkueessa, joka on sieltä nopeimmasta päästä. Kahdella kilpailukierroksella meidän joukkue on jopa ollut "that team" eli se kaikista nopein joukkue. Vielä tosiaan olen kisassa mukana ja tavoitteena olisi sinnitellä mukana ainakin yksi kierros vielä. Olen jopa yrittänyt järjestellä ensi viikon menoja sen mukaan, että voisin vain neuloa, kun ohje ilmestyy... (Siksi kai tätä Sock Madnessiksi kutsutaankin. ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti