sunnuntai 7. elokuuta 2016

Neljä ja puoli paria sukkia

(ja yksi kissa ;) Tour de Sockin kahden viimeisen etapin sukkiin palaan vielä myöhemmin, mutta tulin tässä vaiheessa tekemään yhteenvetopostauksen kaikista sukista. Sain tänä vuonna neljä paria sukkia valmiiksi - pakko olla ihan tyytyväinen, kun viime vuonna sain vain yhden parin. Paras sijoitukseni oli ekan etapin 54, muut sijoitukset olivat yli sadan.

Ollapa joskus rajattomasti vapaapäiviä ja aikaa neuloa yötä myöten, nyt olin tosiaan ensimmäistä etappia lukuunottamatta töissä, joten älyttömästi neulomisaikaa ei ollut. Ja harrastan neulomisen lisäksi golfia, joten kesällä vapaapäivät menee mieluummin kentällä kuin neuloessa - talvella on kuitenkin aikaa neuloa yllinkyllin. :)


Minusta on kyllä mukava osallistua sukkakisoihin, tulee neulottua sellaisia malleja joita ei muuten neuloisi. Lisäksi tulee muutenkin kokeiltua uusia juttuja, kun on pakko neuloa jokainen kantapää ja kavennus juuri niinkuin ohjeessa. Tällä Tourilla kokonaan uusi juttu mulle oli vitosetapin mosaiikkisukat, joista tosiaan ehdin neuloa kisan aikana vain yhden parin. (Näistä lisää, kunhan saan toisenkin sukan neulottua.)


Mikään Tourin malleista ei minulla herättänyt suurempia intohimoja suuntaan taikka toiseen. Itselleni jätän ensimmäisen ja kolmannen etapin sukat. Näistä olenkin ekan etapin (ylläolevan kuvan vasemmanpuoleiset) sukkia jo jonkin verran käyttänyt. Kolmosetapin sukista tuli ehkä hieman liian suuret minulle, mutta taidan silti ottaa ne sellaisenaan käyttöön.


Tour on muuten myös loistava konsti täydentää joululahjakasaa. Olin jo vannonut, että tänä vuonna en neulo yksiäkään sukkia joululahjaksi. Yht'äkkiä minulla olikin monta paria sukkia, joiden pitäminen itselläni ei houkuttanut, joten kiertoon. :) (Ylläolevassa kuvassa vasemmalta oikealle kolmos, vitos ja kutosetapin sukat.)

Ja jottei aika kävisi tylsäksi, niin nythän on alkanut Ravellenic Games (ja Olympialaiset ;), johon ajattelin osallistua WIPs Wrestlingiin.  Olisi ollut toisaalta mukava haastaa itsensä ja kokeilla jotakin ihan uutta tekniikkaa RAvGamegeissa, mutta mulla on tällä hetkellä sen verran monta keskeneräistä, että pakko selättää osa niistä ensin.

2 kommenttia: