tiistai 28. heinäkuuta 2015

Ne Wähän Paremmat Sukat


Malli: From A Distance (Tour de Sock 2015 Stage 4) (pienin muokkauksin)
Lanka: Austermann Step Classic, vajaa kerä
Puikot: 2,5 mm


Multa valmistuu näitä Tourin sukkia nyt läpeensä jälkijunassa, mutta ei se mitään. ;) Silloin kun tämä ohje julkaistiin, mulla oli kolmosetapin sukat kesken eikä malli muutenkaan houkutellut. Sitten kun viitosetapin käärmesukkien malli julkaistiin, se malli ei todellakaan houkutellut minua - aluksi mallista ei tullut käärmeet mulle ollenkaan mieleen, mutta nyt kun olen saanut sen mielleyhtymän päähäni, en siitä enää eroonkaan pääse... ;) Niinpä vitosetapin myötä aloin neuloa nelosetapin sukkia.


Malli oli loppujen lopuksi aika helppo neuloa - vaikeinta oli pitää kissa kaukana helmistä. ;) Ehkä tosiaan olisin odottanut Tour-sukilta vähän enemmän vaikeusastetta, varsinkin kun kaksi ekaa etappia olivat kohtuu vaikeita. Itse olen siis sen verran pitsineuleita neulonut, että mallikerta jäi minulle ensimmäisen toiston jälkeen heti mieleen, toki helmien pujottelu vähän hidasti tahtia. Helmien pujottamisessa käytin apuna ohutta rautalankaa.


Kaikin puolin olen todella tyytyväinen sukkiini, nämä on sellaiset, jotka täytyy varata erityistilanteisiin. :) Koska tein sukat Tourin ulkopuolella, tein niihin muutaman modauksen: En jaksanut opetella tubular cast onia, vaan tein ihan tavallisen aloituksen. Varren suun resorin oikeat silmukat neuloin kiertäen. En myöskään tehnyt vahvistettua kantapäätä. Toki nyt näin jälkikäteen keksisin vielä muitakin muutoksia, esim. varren pitsikuviota yksinkertaistaisin ja jättäisin palmikonkierrot kuviosta pois.


8 kommenttia:

  1. Ihanat sukat! Siisti käsialakin sinulla.

    VastaaPoista
  2. Niin kauniit sukat! Helmiraitojen värit vaihtelevat hauskasti.

    VastaaPoista
  3. Kiitos! Mulla oli 2 tai 3 värisiä helmiä (en ole ihan varma, kun kahdessa purkissa helmet oli niin samanvärisiä), ja pidin tiukasti kiinni, että laitan helmet neuleeseen oikeassa järjestyksessä. :)

    VastaaPoista
  4. Sinulle on haaste blogissani :)
    https://villasukkatehdas.wordpress.com

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos haasteesta! Yritän vastata siihen mahdollisimman pian. :)

      Poista