tiistai 16. kesäkuuta 2015

Viikon pohdinta

Saako junassa neuloessa sanoa pois paikaltaan nousevalle, ventovieraalle vierustoverille "Odota, mä neulon tämän puikon loppuun?" ;)


Puikoilla TDS:n 2. etapin Far Into the Forest, joka kahdesta junamatkasta huolimatta ei ole tähän mennessä edistynyt kuin ensimmäisen sukan jalkaterän verran. (Lyhyesti sanottuna, työ haittaa harrastuksia. :)


Toinen pohdinta liittyi itse sukkaan, aloitin sen L-koon silmukkamäärillä, ja tässä vaiheessa tajusin, että siitä on tulossa aivan liian iso mun jalkaan. Purkamisen sijaan päätin tehdä siitä jonkun toisen jalkaan sopivan ja tänään Skypen ja WhatsAppin välityksellä opastin miehen hakemaan lankakaupasta lisää lankaa, jotta varmasti riittää isompiin sukkiin.

En käytännössä ollut neulonut kirjoneuletta ollenkaan ennen tätä sukkaa, mutta voin sanoa, että olen tykännyt mallista ihan älyttömästi. Olen neuloessa oppinut myös tosi paljon, esim. dominanssista kirjoneuleiden kohdalla en ollut kuullut aiemmin ollenkaan. Olen jotenkin ajatellut, etten osaa neuloa kirjoneuletta, kun kaikista yritelmistäni on tullut outoja, kuhmuraisia räpellyksiä, mutta minulla ei ole vain ollut tarvittavia tietoja. :)


Ja varmasti teen kirjoneuleita jatkossakin, ehkä jopa toisen parin näitä sukkia itselleni. Ostin tänään mahdolliset langat näihin sukkiin. Ravelryssä on ollut upeita versioita näistä sukista, joissa toinen lanka on ollut moniväristä, himoitsen itselleni samantyyppisiä sukkia. Toinen mahdollinen malli on vähän samantyyppinen Tradescantia Zebrina, kuolasin sitä jo Sock Madnessin aikoihin. :)

4 kommenttia:

  1. Hienot värit sun tulevissa sukissa, jatka ihmeessä loppuun asti! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Joo, sitkeästi ajattelin tikutella noita sukkia, teen varmasti viimeistään Tourin jälkeen ne valmiiksi. :)

      Poista
  2. Hyvin olet päässyt alkuun! Ei näytä ihan helpoimmalta sukkamallilta...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! On varmasti yksi vaikeimpia sukkamalleja, mitä olen neulonut... :)

      Poista